måndag 1 augusti 2016

För två månader sedan

_MG_7591 _MG_7586 _MG_7610 _MG_7593 _MG_7594 skog _MG_7592 _MG_7604 _MG_7596 _MG_7599 lupiner _MG_7613


Det var eftermiddag och vi hade slutat skolan samma dag. Egentligen behövde jag packa, men det var ingenting jag hade lust med. Istället frågade jag Sofia om hon ville följa med på en promenad i Mullsjö skogen. Det ville hon och jag visade henne mitt favorit ställe. En hög höjd där en kan kolla ut över skogen. Så för sista gången blickade jag ut över denna fina plats. Jag saknar den, skogen eller rättar sagt jag saknar Mullsjö. Skolan, samhället, keramikverkstan och kompisarna. Åh, det är så knäppt att det har gått två månader nu. Men nu är sommarens sista månad och jag är mycket nervös. För en ny plats väntar på mig i slutet av månaden, en ny plats som kommer bli mitt hem för två år.

2 kommentarer :

  1. Det kommer att gå så bra på nya platsen. Jag ska resa dit i skarven september-oktober. Kanske ses där.

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva vem jag är Anita Funcke

    SvaraRadera