tisdag 4 oktober 2016

Sydafrika dag 9

Dag nio i Sydafrika och vår första dag i St Lucia! Vi började dagen med att dra ut plastmöblerna på gräsmattan och äta frukost utomhus. Så himla härligt att äta utomhus och när temperaturen är lagom varm!

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

Vi begav oss ut i St Lucia och första stoppet var turistbyrån. Där läste vi om allt roligt som fanns att uppleva här och funderade på vad vi ville göra. Paddla kanot i floden med krokodiler och flodhästar eller safari i bushen med häst? Vi bokade in en aktivitet till eftermiddagen och gick sedan till stadens marknad för att titta på turist-prylar. Där gick vi en lång stund, tittade på alla saker och prutade. Marie är mycket duktig på att pruta och fick därför sköta den biten. Så med Maries hjälp köpte jag ett armband och ett par salladsbestick i trä med zebror på.

Sydafrika dag 9

Vips blev det eftermiddag och dags för safari från hästryggen! Så himla knäppt! Verkligen ingenting vi hade tänkt göra först vi stod inne i turistbyrån. Ingen av oss har någon direkt erfarenhet av hästar, är väll jag då som har gått en halv termin på ridskola som sexåring.

Men nu skulle vi rida ute i bushen i en timme med vilda djur! Så himla roligt och drömmigt! Hästarna var väldigt snälla och vi satt mest och åkte med. Här kommer några skakiga bilder från turen

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

Så kul att få se djuren på så nära håll från hästryggen

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

Vi stannade till ibland för att titta på djur och lyssna på guiden. Hästarna passade då på att äta lite

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

Vi fick även galoppera, det var väldigt roligt men lite läskigt

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

När ridturen var slut myste vi lite med hästarna innan vi sa hejdå och åkte hem till hotellet. Alltså så himla roligt det var att få rida ute i bushen! Blir lite sugen på att börja på ridskola igen

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

Vi träffar på några zebror på vägen hem

Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9 Sydafrika dag 9

På kvällen åt vi middag med Anna och hennes familj på restaurang. Ni kommer ihåg att en av de tre vi var och hälsade på semestrade med sin familj den sista veckan. Men de var också i St Lucia, så det var väldigt trevligt att äta middag ihop!

Så var den fina dagen slut och när vi gick och la oss pratade jag länge om hur fantastiskt det var att rida ute på bushen! Hästar är verkligen fina djur!